Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/min

2000-2006 | silnik: S54
Michal_W
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 02, 2013 03:43
Lokalizacja: Polska

Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/min

Post autor: Michal_W » pt cze 06, 2014 23:47

Witam!

Mam problem z moim M3.

Chodzi mianowicie o to, ze wszytskie sondy stoją jako błędy cały czas podczas diagnostyki. Dodatkowo wyrzuca błąd nr 129 "Cat Protection - low fuel" sondy wymieniałem pare razy i nic. Dalej na kompie wszytskie stoją.

Objawy wyglądają tak, że przy przyspieszaniu, najczęściej 1 i 2 bieg można kręcić do odcinki przy wbiciu na 3 i przeciągnięciu go wrzuca auto w tryb serwisowy lub z wyższych biegów już wtedy na niższych obrotach sie to dzieje.

Przy pełnym gazie auto zachowuje się jakby strzelić w pedał hamulca podczas wchodzenia w tryb serwisowy... Później już nie chce jechać NIC...

Czujniki poziomu paliwa-OK, nowa pompa paliwa, nowy filtr.

Macie może jakieś pomysły o co może chodzić?

Pozdrawiam!

Jacek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/m

Post autor: Jacek » pn sty 19, 2015 21:14

I jak udało się uporać z problem?

Michal_W
Posty: 50
Rejestracja: sob lut 02, 2013 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/m

Post autor: Michal_W » pn sty 19, 2015 23:19

Hej.

Problem był z bezpiecznikiem sondy lambda :) Tym przy ECU. Mechanik przy zmianie sond naderwał przewody i zrobiło się zwarcie. Po założeniu nowych sond problem dalej wystepował. Dopiero po wymianie bezpiecznika wszytsko wróciło do normy.

Nikt w PL chyba tego problemu nie miał, dopiero po przeszukaniu for z USA udało sie zlokalizować problem:)


A masz podobne objawy?

Pozdrawiam

Jacek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/m

Post autor: Jacek » wt sty 20, 2015 16:53

Mój samochód ogólnie zimą nie jeździ , ale uznałem, że korzystając z dobrej pogody w weekend troszkę polatam, drugiego dnia zapalił się check i samochód zaczął mieć podobne objawy. Niestety nie podłączyłem jeszcze pod kompa i nie wiem jaki jest błąd, podłącze pewnie dopiero na wiosnę jak będzie sucho i będzie można się doturlać do serwisu.

Jacek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 19:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dziwny problem z M3. Tryb serwisowy powyżej 4/5/6k obr/m

Post autor: Jacek » czw kwie 23, 2015 10:03

Problem rozwiązany. Problemem był przepalający się bezpiecznik od sond, a zwarcie powodował uszkodzony przewód sondy. Czyli to samo co u Michała_W. Dodam jeszcze że przewód uszkodził się ze względu na zbyt dużym ruchem wydechu, który powodowały wyrobione gumy zawiesia w części środkowej wydechu.

ODPOWIEDZ